Twinkle | Digital Commerce

Als de kassa niet werkt

2017-05-26
  • 1:36

Tja, wat doet u dan? U geeft een melding op de homepage met 'Under Construction'. Of zoiets. Of nog beter: u vraagt om de NAW en u belooft iets. Maakt niet uit wat, als de ontevreden klant maar weer tevreden wordt.  

Hoe doen stenen winkeliers dat? Ik vertel 't u even, want het is een leerzaam verhaal en komkommertijd bovendien.

Ik ging dus schoenen kopen. Vlak voor sluitingstijd. Dat maakt overigens niet uit voor mij, ik weet altijd precies welke schoenen ik wil: dezelfde. Ik kan 't u ook aanraden: lekkere schoenen? Dan snel terug naar de winkel, en koop nog 3 paar. Enfin. Ik kom dus in die winkel, neus nog wat rond en plotseling sta ik zo maar met een hele arm vol t-shirts in de file. File? Jawel, tot mijn ergernis sluit ik aan in een rij van pakweg een M/V of 25. Eigen schuld, bedacht ik. Moet ik maar niet om deze tijd gaan winkelen.

Langzaam, tergend langzaam dunt de rij uit. Een dikke twintig minuten later meldt een andere klant aan een lotgenoot voor me: "Hun kassa doet 't niet, je ken niet pinnen enzo." Hm. Wat doe je dan, op positie 14 inmiddels, met alleen een pinpas bij je? Geïrriteerd koos ik voor de aanval, en dumpte mijn t-shirts bij de kassa met de opmerking: "Staan we hier allemaal te wachten oméén vooréén pas bij de kassa te horen dat er niet gepind kan worden?" "Nou meneer", antwoordt 't kind (ik schatte 'r op 14, 15), "we hebben anders wel een briefje op de deur geplakt hoor!". Dus toch eigen schuld, dacht ik weer. Haast. Dan krijg je dit.

Buiten gekomen keek ik toch nog even om naar dat briefje. Het was een automatische schuifdeur.