Twinkle | Digital Commerce

Thuiswinkel Waarborg-logo wint aan bekendheid

2017-05-26
170130
  • 1:02

Het Thuiswinkel Waarborg-logo is bekender dan een jaar geleden. Van de ondervraagden noemt 6 procent spontaan het Thuiswinkel Waarborg als keurmerk voor winkelen op afstand.

Zes op de tien consumenten weten dat er een keurmerk voor winkelen op afstand bestaat. 6 Procent van alle ondervraagden weet zelfs dat het Thuiswinkel Waarborg daarvoor staat. En vier op de vijf mensen herkent het keurmerk als logo van de branchevereniging Thuiswinkel.org.

Dit concludeert de brancheorganisatie voor de thuiswinkelmarkt na een onderzoek dat door TNS Nipo is uitgevoerd. De stijging van de bekendheid van het waarborg wordt mede veroorzaakt door de groei van het aantal leden van Thuiswinkel.org. In ruim een jaar tijd verdubbelde het aantal leden van de branchevereniging.

Uit het onderzoek blijkt dat bijna de helft (47 procent) het keurmerk herkent na het lezen van de naam Thuiswinkel Waarborg. Het logo wordt door 80 procent herkend. Vorig jaar herkende nog 70 procent van de ondervraagden het logo.

Tweederde van de mensen geeft aan dat ze eerder geneigd zijn een product te kopen als op een site het Thuiswinkel Waarborg staat. Voor een derde van de ondervraagden is het ontbreken van het keurmerk op een site reden om niet via die webwinkel te kopen.