Thuiswinkel.org heeft vandaag een duurzaamheidscertificering gelanceerd waarmee het webshops wil stimuleren, aanjagen en handvatten geven om duurzamer te worden op alle vlakken van de bedrijfsvoering.
Zo is te lezen in het bericht van de belangenvereniging. Vandaag blijkt dat elf webshops die meededen aan de pilot, voldoen aan de eisen van de zes duurzaamheidsthema’s binnen de certificering. Onder andere Bever, Decathlon, Flinders, MetOlijf.nl en Livera mogen nu de Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering op hun website vermelden.
Onafhankelijke toetsing
Met de certificering wil Thuiswinkel.org de consument de zekerheid geven dat een webshop serieuze stappen zet op het gebied van duurzaamheid. Het e-commercebedrijf voldoet met het certificaat aan alle wettelijke en meerdere bovenwettelijke eisen, op thema’s als verpakken en bezorgen. Die eisen zijn samen met milieuorganisaties, specialisten uit de wetenschap en het bedrijfsleven geformuleerd en vastgesteld door een onafhankelijk Comité van Deskundigen. De jaarlijkse toetsing wordt uitgevoerd door een onafhankelijke certificerende instelling (ICTRecht).
Duurzaamheid is nooit af
‘De eisen die we stellen zijn ambitieus maar haalbaar, daar is uitgebreid op getest. Thuiswinkel.org neemt haar verantwoordelijkheid omdat ze wil bouwen aan een toekomst waarin de sector gezond is, kan blijven innoveren en vooral ook een positieve bijdrage levert aan mens en milieu’, aldus Marlene ten Ham, algemeen directeur van Thuiswinkel.org, die benadrukt dat duurzaamheid nooit ‘af’ is.
De certificeringseisen zullen in de toekomst strenger en aangevuld worden met nieuwe thema’s zoals sociale verantwoordelijkheid en energieverbruik. Bedrijven zullen meegroeien op het gebied van verduurzaming. En zo zal ook het aanbod aan producten met duurzaamheidsvoordelen in de toekomst groeien.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thuiswinkel.org lanceert duurzaamheidscertificering voor e-commerce