Platform bol zag de online verkopen in het eerste kwartaal licht stijgen. De groei zit ‘m bij de Twinkle100-aanvoerder vooral in aanvullende diensten, zoals advertenties en logistiek.
Dat laat een woordvoerder van Ahold Delhaize desgevraagd weten aan Twinkle. Ahold Delhaize maakte vandaag de kwartaalcijfers bekend, zonder daarbij melding te maken van de prestaties van zijn online telg. Een speciale reden is daar volgens de woordvoerder niet voor, maar opvallend is het wel.
Bol zag zijn handelsvolume (GMV) in de eerste drie maanden van het jaar licht stijgen met 1 procent naar 1,4 miljard euro. Waarbij een groei van de first-party verkoop (bol zelf) opviel. Ahold Delhaize spreekt wel van een sterke groei van bol, juist omdat de e-commerce over het algemeen een beperkte groei laat zien. Zoals gezegd groeit bol vooral in aanvullende diensten, zoals de advertentie- en logistieke tak. Die groeiden respectievelijk met meer dan 30 en bijna 10 procent.
Bij de bekendmaking van de jaarcijfers van 2023 eerder maakte Ahold Delhaize ook het brutoresultaat van bol bekend. Dat is nu niet het geval.
Bol wordt een platform genoemd maar is grotendeels gewoon een verkoper. Een verkoper die zelf steeds meer en meer gaat verkopen t.l.v. de partners. Binnen nu en 2 jaar zal Bol met eigen producten komen.
Je reactie op Patmania:
Wat jij zegt Patmania klopt niet. BOL krijgt het logistiek via BOL magazijn zo wel vol met artikelen en wilt juist minder zelf gaan verkoper. 15% voor elke verkoop is voor hun zonder risico makkelijk verdienen
Je reactie op Tim:
In veel productcategorieen is Bol aan het uitbreiden. Zij willen direct zakendoen met een fabrikant i.p.v . dat er een handelaar tussen zit. Hierdoor kunnen zij zelf de prijs bepalen waardoor ze aantrekkelijker worden voor de markt. Bol neemt geen duizenden stuks op voorraad. Alleen maar kleine hoeveelheden puur om de prijs te kunnen bepalen. Handeleren moeten daardoor wel mee gaan in de prijs.
Je reactie op Patmania: