Twinkle | Digital Commerce

Advertentietak bol groeit 30 procent in eerste kwartaal, kleine plus in handelsvolume

2024-05-08
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Platform bol zag de online verkopen in het eerste kwartaal licht stijgen. De groei zit ‘m bij de Twinkle100-aanvoerder vooral in aanvullende diensten, zoals advertenties en logistiek.

Dat laat een woordvoerder van Ahold Delhaize desgevraagd weten aan Twinkle. Ahold Delhaize maakte vandaag de kwartaalcijfers bekend, zonder daarbij melding te maken van de prestaties van zijn online telg. Een speciale reden is daar volgens de woordvoerder niet voor, maar opvallend is het wel.

Bol zag zijn handelsvolume (GMV) in de eerste drie maanden van het jaar licht stijgen met 1 procent naar 1,4 miljard euro. Waarbij een groei van de first-party verkoop (bol zelf) opviel. Ahold Delhaize spreekt wel van een sterke groei van bol, juist omdat de e-commerce over het algemeen een beperkte groei laat zien. Zoals gezegd groeit bol vooral in aanvullende diensten, zoals de advertentie- en logistieke tak. Die groeiden respectievelijk met meer dan 30 en bijna 10 procent.

Bij de bekendmaking van de jaarcijfers van 2023 eerder maakte Ahold Delhaize ook het brutoresultaat van bol bekend. Dat is nu niet het geval.