De Duitse modeketen Peter Hahn zit in financiële nood. Het bedrijf heeft een insolventieprocedure aangevraagd en hoopt begin volgend jaar de zaken weer op orde te hebben.
Buitenlandse dochterondernemingen worden niet getroffen, zo laat het bedrijf weten. Tijdens de insolventieprocedure worden de activiteiten volgens Peter Hahn gewoon doorgezet. Het bedrijf is online actief en heeft zestien winkels in Duitsland en Zwitserland. Er werken zo’n duizend mensen bij het bedrijf. De winkels blijven open.
Volgens Peter Hahn zit het in de financiële problemen door uiteenlopende redenen. Zo is een zusterbedrijf failliet gegaan, waren er tegenslagen met het ERP-systeem en heeft het bedrijf last van de huidige marktsituatie. De afgelopen tijd heeft het bedrijf gesprekken gevoerd over nieuwe investeringen en een herschikking en herfinanciering. In het eerste kwartaal van 2024 moet meer duidelijk worden of dat is gelukt.
Het bedrijf heeft ook een webshop in Nederland.
Wat jammer,hoop dat ze het gaan redden,ben al 28 jaar klant,tot volle tevredenheid????
Je reactie op Aukje de Groot Waterman:
Moet meer met grotere maten doen. Ik vis regelmatig achter het net.
Je reactie op Elly:
Hier idem, maar ze hebben het dus niet gered, want met de website is afgesloten en er worden geen bestellingen meer aangenomen zag ik net..
Je reactie op Marie-Rose:
Ben al jaren een geregelde klant en tot volle tevredenheid. Wens het bedrijf alle sterkte in deze voor hen moeilijke tijd!
Je reactie op Ria Caminada-Jansen:
Dat is jammer, ben al jaren klant. Veel succes met het zoeken naar de oplossing
Je reactie op Wilma:
Als ik koop,dan in één van de winkel in Duitsland ,zBen in drie verschillende deelstaten bij een winkel binnen geweest ,alle keren heel deskundige verkoopsters!
Je reactie op Rian:
Ik draag xs, geen makkelijke maat, maar het meest hinderlijke vind ik de wachttijd bij online bestellen. Moet veel sneller, daarin valt nog veel te winnen denk ik.
Je reactie op Geerte:
ik hoop dat peter hahn blijft voortbestaan, al jaren klant, we love peter hahn, sterkte , groet kim s
Je reactie op kim streevelaar-van es:
Fantastische zaak
Je reactie op Meerburg :
Heel spijtig..ik hoop dat er een oplossing komt Duimen maar
Je reactie op Gertrude Cools:
Heel slechte service!! We zijn al maanden bezig om een door hen gemaakte fout recht te zetten. Het bedrijf heeft geen personeel in Nederland. Het callcenter is uitbesteed aan een bedrijf in Suriname maar die mensen mogen en kunnen niks. Slechts de telefoon opnemen en zeggen dat ze je begrijpen en dat ze het heel vervelend vinden. Zij snappen zelf ook niet waarom er niks aan wordt gedaan. Grote schande!
Je reactie op Ewoud:
Slechte service bij toeval kom. Ik erachter dat mijn bestelling zogenaamd uitverkocht is. Alleen al iemand betreffende blouse.teruug stuurt. Ik had dat graag meteen willen weten
Je reactie op Irma logman:
Ben al jaren eeen tevreden klant bij Peter Hahn. Jammer dat het niet goed gaat! Het valt me wel op dat ik de laatste maanden geen enkele catalogus heb gekregen. Daar heeft Peter Hahn geen antwoord op!
Je reactie op Elizabeth:
Ik heb laarsjes besteld en wacht nu al weken lang op mijn bestelling jammer had er wel vertrouwen in .
Je reactie op Hillie:
Per abuis 2x een gekocht artikel van 85,90 betaald. Ben al een maand bezig om het teveel betaalde bedrag terug te ontvangen. Beloofd het binnen 2 weken via de financiële afdeling terug te storten maar er gebeurt tot op heden niets. Als je de klantenservice belt hebben ze alle begrip voor je onvrede maar ze zeggen dat ze niets anders kunnen dan het nogmaals te melden aan de betreffende afdeling. Doorverbinden kunnen ze niet. Vetrouwen is helemaal weg.
Je reactie op Anja van Mierlo :
Toen Peter Hahn België ermee ophield, probeerde ik een bestelling te plaatsen bij de Nederlandse webshop, maar de klantendienst weigerde de bestelling. Je zou verwachten dat een bedrijf in nood elke bestelling aanneemt om te overleven, zelfs al komt die vanuit het buitenland (PostNl is actief in België). Maar de Duitsers denken er blijkbaar anders over. Het is gemakkelijker om brol te bestellen bij een of ander Chinees bedrijf dan bij een buurland.
Je reactie op Sandra:
Volledig akkoord. Ik ben al meer dan 20 jaar trouwe klant en zou ook graag in Nederland of Frankrijk bestellen, maar dit lukt helaas niet. Onbegrijpelijk!Ze hebben zelfs de moeite niet gedaan om hun klanten op de hoogte te brengen van de situatie.
Je reactie op Patricia:
Het is héél jammer dat goede klanten nu in de kou komen te staan. Ik wacht al 3 maanden op een terugbetaling waarvan me beloofd werd dat het overgeboekt is naar mijn bankrekening helaas wacht ik nog steeds op een bedrag van 105,00. Waarschijnlijk zijn er veel gedupeerden ......
Je reactie op JAKELIEN:
Ik hoop van harte dat alles goed komt, was een zeer tevreden klant (terug aankopen kunnen doen in België)
Je reactie op Vanooteghem:
Ik denk dat het wel goed komt. Het enige wat ik gemerkt heb ,is dat de telefoon haast niet opgenomen werd! Daarom ben ik begonnen om on line te bestellen en dat bevalt mij prima! Je krijgt meer aanbiedingen. Met het bellen kreeg ik alleen iedere keer een bon van 20 ,terwijl je online 30% kreeg op de hele ,ook nieuwe , collectie!
Je reactie op Emmie: