Twinkle | Digital Commerce

Digitec Galaxus zet AI in bij productrecensies

2024-05-17
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

Het Oostenrijkse online warenhuis Digitec Galaxus laat de voor- en nadelen van een klantbeoordeling in trefwoorden samenvatten door kunstmatige intelligentie. Zo wil het warenhuis het doorzoeken van recensies minder tijdrovend maken voor hun klanten.

De nieuwe trefwoordsamenvatting is een functie die kunstmatige intelligentie gebruikt om de voor- en nadelen te benadrukken die vaak worden genoemd in productrecensies. Om een snel overzicht te geven, zijn er maximaal drie veelvoorkomende zoekwoorden te zien. Er wordt hierbij rekening gehouden met verschillende factoren, zoals de algehele beoordeling, actualiteit, tekstlengte en het aantal “nuttige” beoordelingen van de hele gemeenschap voor de individuele beoordelingen.

Zelf productinformatie aanvullen

Waar sommige bedrijven AI inzetten om productinformatie aan te vullen, heeft Digitec Galaxus een andere weg ingeslagen. Sinds begin dit jaar zet het warenhuis het publiek in om productinformatie aan te vullen. Niet alle klanten kunnen de productinfo wijzigen. Dit geldt alleen voor ingelogde gebruikers die minimaal niveau 2 hebben. Digitec Galaxus werkt met een systeem waarbij klanten in niveau stijgen als ze een bepaald aantal bestellingen plaatsen. Op deze manier wil het bedrijf voorkomen dat grappenmakers hun kans pakken. Digitec Galaxus wil uiteindelijk deze controle via kunstmatige intelligentie gaan automatiseren, zodat de tussenstap van het eigen team verdwijnt.