Het Amerikaanse koopseizoen dat op 1 november is begonnen, heeft voor webwinkels tot nu toe ongeveer 18 procent meer omzet opgeleverd. In de periode van 1 november tot en met 9 december kochten Amerikanen voor bijna 19 miljard dollar online. De drukste dag in die periode was 6 december.
Volgens cijfers van het bureau Comscore werd op de drukste dag een omzet geboekt van 803 miljoen dollar. Dat is een stijging van 28 procent ten opzichte van dezelfde dag in 2006. Volgens de onderzoekers was 6 december, en niet Black Friday, de drukste dag wat online uitgaven betreft.
De omzet op de dag na Thanksgiving, beter bekend als Black Friday, wordt door de onderzoekers geschat op 530 miljoen dollar. Dat is een stijging van 22 procent vergeleken met een jaar eerder. Op Cyber Monday steeg de omzet van de Amerikaanse webwinkels met 21 procent tot 730 miljoen dollar, aldus Comscore.
Opvallend is dat vooral de eerste week van december voor goede omzetten heeft gezorgd. 'In de eerste week gaven consumenten online 4,6 miljard dollar uit, ongeveer 20 procent meer dan een jaar eerder', aldus Comscore-voorzitter Gian Fulgoni. 'Consumenten lijken hun aankopen te hebben uitgesteld in de hoop te kunnen profiteren van aanbiedingen aan het einde van het koopseizoen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Omzet webwinkels VS met 18 procent omhoog'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.