Nog maar drie jaar geleden koos destijds schoenenretailer Omoda ervoor het roer om te gooien en ook kleding aan te gaan bieden. Inmiddels is een bijzonder mijlpaal bereikt, zo laat ceo Jan Baan weten op LinkedIn.
Het kledingaanbod is namelijk voor het eerst verantwoordelijk geweest voor het grootste deel van de omzet van Omoda. Vorige week vrijdag bedroeg de kleding voor het eerst meer dan 50 procent van de omzet, aldus Baan. Het gaat hierbij weliswaar over een momentopname, maar zegt wel degelijk wat over de inspanningen en het resultaat van het bedrijf om zich volledig op fashion te focussen.
De opvallende uitbreiding van het assortiment werd voor het eerst aangekondigd in augustus van 2021. Toen werd het online assortiment uitgebreid met vrouwen- en mannenkleding. Later werd kinderkleding toegevoegd aan het assortiment en kwam het fashionaanbod ook in de winkels van Omoda te liggen.
In een eerder interview met Twinkle liet Baan weten wat de gedachte was achter de stap van Omoda om kleding aan te gaan bieden: ‘We hadden al langer in de gaten dat onze klanten geïnteresseerd zijn in een “totaal fashion concept”. Het gaat ze niet alleen om de schoenen als los item, maar ook hoe je die stylet, wat je erbij kunt dragen. Dat zette ons aan het denken.’
Beeld: Zuiver Beeld
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Transformatie naar Omoda als kledingwinkel blijkt slimme zet