H&M Group gaat modeketen Monki in 2025 volledig integreren in het vernieuwde Weekday-concept. Dit betekent dat de webshop van Monki zal verdwijnen en een beperkt aantal Monki-winkels omgebouwd wordt tot multi-brand locaties, terwijl andere winkels sluiten.
In september 2024 werd het merk Cheap Monday al toegevoegd aan het Weekday-assortiment, zowel online als in geselecteerde winkels, meldt H&M Group. De volgende fase is gepland voor 2025, met de integratie van Monki. Dit merk zal onderdeel worden van weekday.com en in sommige winkels naast het bestaande aanbod beschikbaar zijn.
Samenvoeging al langer bekend
Vorig jaar april werd al duidelijk dat H&M Group de twee jongerenmerken samen wilde gaan voegen. Weekday is in 2000 opgezet en richt zich op streetwear, voor zowel vrouwen als mannen. Monki, dat opgericht is in 2006, is een merk voor jonge vrouwen. Met deze samenvoeging verwacht de H&M Group onder andere de administratieve en operationele kosten te kunnen verminderen. Het hoofdkantoor in Göteborg is inmiddels gesloten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webshop en winkels Monki verdwijnen in 2025