Twinkle | Digital Commerce

Cloudpillo’s Slaaprevolutie in Europa

2024-08-26
1000562
  • [branded content]
  • 3:53

In februari 2021 begon Lars van der Wijst (22) als jonge ondernemer zijn reis in de wereld van slaapcomfort. Hij startte Cloudpillo, waarbij hij met een hoogwaardig hoofdkussen de online markt bestormde. Compagnon Jens Timmers (23) sloot al snel aan. Een paar jaar later is Cloudpillo uitgebreid in producten; het bedrijf verkoopt nu ook matrassen, toppers, boxsprings, dekbedden en beddengoedsets. De online en offline zichtbaarheid is inmiddels gigantisch: aan Cloudpillo ontkom je niet meer! Binnen en buiten Nederland vliegen de orders de magazijnen uit. Welke factoren hebben tot het succes van Cloudpillo geleid?

Lars: “Voordat Cloudpillo werd opgericht, werkte ik bij een bedrijf dat online marketing trainingen verzorgt. Ik merkte tijdens mijn tijd daar op dat online marketing niet volledig werd benut in de beddenbranche. Daar wilde ik verandering in brengen,” aldus Lars.

Met de missie om de slaapervaring van de consument te verbeteren, lanceerde Cloudpillo haar eerste product: het Cloudpillo hoofdkussen. Dit aanpasbare kussen, dat de mogelijkheid biedt om de memoryfoam vulling naar persoonlijke voorkeur aan te passen, werd al snel een favoriet bij klanten. Lars benadrukt het belang van dit specifieke product als startpunt: “Een hoofdkussen heeft een lage aankoopdrempel en een lagere aankoopwaarde dan bijvoorbeeld een boxspring. Daarnaast is het een product dat voor iedereen interessant is. Een goede nacht-rust is essentieel voor een gezonde levensstijl en het kan aanzienlijk bijdragen aan het verminderen van nek- en schouderklachten. Gemiddeld brengen mensen ongeveer een derde van hun leven slapend door.

Daarom is het van cruciaal belang om te investeren in kwalitatieve slaapartikelen, zoals de producten die wij bij Cloudpillo bieden. Het was voor ons het ideale product om de markt te betreden, met de juiste marketing.”

Een maand na de succesvolle lancering van Cloudpillo stapte vriend Jens in en sindsdien leiden ze samen het bedrijf. Door de komst van Jens werden de operationele en marketinginspanningen versterkt. “Samenwerken maakt ondernemen niet alleen leuker, maar stelt ons ook in staat om groter te denken en sneller te groeien,” zegt Lars.

Om zich te concentreren op hun kerncompetenties; social media marketing en influencermarketing in het bijzonder, besloot Cloudpillo om de logistiek uit te besteden aan Monta, een toonaangevend fulfilment center. “Monta is gewend aan webshopklanten met hoge pieken in hun orders en kan daarin op logistiek vlak volledig ontzorgen. Wij zetten regelmatig influencers in en dan gebeurd het wel eens dat er een paar duizend orders op een dag binnenkomen. Ook Monta’s jarenlange ervaring in de branche is van waarde; ze begrijpen onze behoeften en willen daarin meedenken.”

In 2022 mocht Cloudpillo een Shopping Award in ontvangst nemen, een erkenning voor hun toewijding aan klanttevredenheid. “Het meedoen aan de Shopping Awards was een uitdaging, waarbij we onze klanten moesten overtuigen om op ons te stemmen. Gelukkig hebben velen van hen dat gedaan. Het was een bevestiging van ons harde werk en de kwaliteit van onze producten. Ook worden we vaak genoemd in prominente media, dat werkt ontzettend motiverend om door te gaan.”

Met een team van 25 vaste krachten blijft Cloudpillo groeien en innoveren. Met het oog op internationale expansie betrad Cloudpillo ongeveer een jaar geleden de Duitse markt, een van de grootste e-commerce markten in Europa. Een eigen Duitse webshop werd gelanceerd, en om het vertrouwen van Duitse consumenten te winnen, werden pakketten vanuit het Duitse fulfilment centrum van Monta ver-zonden. Lars legt uit: “Duitse klanten waarderen het als ze zien dat producten uit Duitsland komen. Het geeft een vertrouwd gevoel. Daarnaast zijn de levertijden een stuk korter, je zit nu eenmaal dichterbij de consument. Daarom hebben we ervoor gekozen om ook met Monta’s warehouse in Duitsland samen te werken. Dat bleek een goede zet, want het heeft ervoor gezorgd dat we daadwerkelijk meer conversie draaien.”

Naast groeien in andere landen, merken Lars en Jens ook het succes op van het uitgebreide assortiment. Bovendien liggen ze bij BeterBed in de winkels: “Een kussen online kopen vinden consumenten vaak nog lastig, omdat men het product graag eerst in het echt wil kunnen zien en proberen. Daarom werken we met BeterBed samen, zodat onze consumenten eerst de kwaliteit in het echt kunnen ervaren. Dit werkt perfect; we merken dat veel consumenten bij ons meerdere aankopen doen. Sinds dit jaar adverteren we trouwens ook op tv, we merken op dat dit zeker van positief effect is op onze naamsbekendheid.”

Met een blik op de toekomst hoopt Lars over 10 jaar heel Europa, en misschien zelfs daarbuiten, te hebben veroverd. “Cloudpillo staat voor slaapsucces. We willen dat mensen genieten van een goede nachtrust met onze producten. Of dat nu binnen Nederland, Europa, of zelfs wereldwijd is. Wij gaan ervoor!”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Monta
Tekst: Monta | Beeld: Monta