Twinkle | Digital Commerce

Comeback mogelijk voor Coolcat

2024-09-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Wehkamp, dat sinds 2023 de exclusieve rechten van jongerenmerk Coolcat heeft, lanceert volgende week een nieuwe collectie van Coolcat en realiseert daarmee de comeback van een “iconisch” merk.

Volgens het persbericht van Wehkamp zijn er na de aankoop van die rechten honderden reacties van fans geweest die het merk graag terug wilden zien. Reden voor de design teams van het bedrijf om aan een nieuwe collectie te werken.

Strategie

Graham Harris, ceo Wehkamp Retail Group, zegt hierover in het bericht: ‘De comeback van Coolcat past in de strategie van de Wehkamp Retail Group om Nederlandse gezinnen het beste en meest inspirerende online aanbod (kinder)kleding en -accessoires te bieden en de beste online winkelervaring te geven. Ik ben trots op deze collectie die volledig het kenmerkende Coolcat DNA uitstraalt.’

Hoogtijdagen

Het kledingmerk, al in 1979 opgericht door Roland Kahn, heeft in het verleden veel succes gehad, ook in België, Luxemburg en Noord-Frankrijk. In de hoogtijdagen had CoolCat 135 winkels en 150 miljoen euro omzet. In het vorige decennium ging het merk snel achteruit, wat uiteindelijk leidde tot een faillissement in 2019.

Deze nieuwe collectie is volgens het persbericht vanaf volgende week ook te koop via coolcat.nl, wat betekent dat de site nieuw leven ingeblazen wordt. Momenteel verwijst de site nog door naar kleertjes.com.

Beeld: Wehkamp