Bol.com kan na enkele kwartalen van verkoopdaling weer een plus bijschrijven als het gaat om handelsvolume. Het platform zag het handelsvolume in het derde kwartaal met 5,6 procent toenemen naar 1,2 miljard euro.
Daarmee zit het platform qua handel dus weer in de lift, na een volumedaling van respectievelijk 1,7 en 7 procent in het tweede en eerste kwartaal. De Twinkle100-aanvoerder is dus uit dat dalletje gekropen. Dat heeft het platform vooral te danken aan de inmiddels 51.000 verkooppartners, die goed zijn voor 59 procent van de totale verkopen op het platform. De omzet van die partners was in Q3 11 procent hoger dan een jaar geleden.
De verkopen van Ahold Delhaize’s online merken in Europa, daaronder vallen bol.com, Ah.nl, Etos en Gall&Gall, kwamen in het derde kwartaal 6,1 procent hoger uit op een totaal van 1,632 miljard euro. Het moederbedrijf van bol.com zag de verkopen in Europa met 9,6 procent stijgen tot ruim 7,7 miljard euro. Daarmee is die markt goed voor ongeveer een derde van de totaalomzet. Ruim 14,6 miljard komt uit de VS. De totale omzet komt 20,8 procent hoger uit op 22,4 miljard euro.
Ceo Frans Muller is dan ook tevreden met de resultaten, al stelt hij wel dat de toegenomen inflatie en onzekerheid in de markt ervoor zorgt dat Ahold Delhaize duidelijke keuzes moet maken in assortiment en worden organisatie en processen aangepast om kosten waar mogelijk te verminderen. ‘Ondanks toenemende macro-economische en geopolitieke uitdagingen blijven we belangrijke vooruitgang boeken bij het realiseren van onze strategie.’ Volgens de ceo deed voor de Amerikaanse markt het beter dan verwacht.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com ziet handelsvolume weer toenemen; verkooppartners belangrijkste groeimotor
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.