Platform AliExpress heeft op aandringen van de ACM de algemene voorwaarden aangepast. Zo is het nu voor Europese consumenten duidelijker hoe ze een geschil met een verkoper moeten beslechten.
Voorheen stond in de algemene voorwaarden dat consumenten voor een geschil bij een rechtbank in Hong Kong terechtkonden, dat is nu aangepast naar een rechtbank in hun eigen land. Daarnaast staan verschillende consumentenrechten, zoals het recht op ontbinding en geld terug, duidelijker omschreven. Verder laat AliExpress weten tijdig te informeren als er wijzigingen in de voorwaarden worden doorgevoerd.
Volgens de ACM waren de kleine lettertjes bij AliExpress niet geheel in lijn met de hier geldende consumentenregels. Voor Nederlandse consumenten heeft AliExpress daarnaast de algemene voorwaarden naar het Nederlands vertaald. ‘Wij vinden het belangrijk dat consumenten met vertrouwen online hun aankopen kunnen doen. Ook bij buitenlandse webwinkels en platformen’, reageert Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM. ‘Met deze aanpassingen worden consumenten beter beschermd als sprake is van een probleem.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
AliExpress verduidelijkt kleine lettertjes
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.