Twinkle | Digital Commerce

Consumentenbond wil dat ACM Babboe aanpakt

2024-10-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument & Markt gevraagd om op te treden tegen bakfietsproducent Babboe. Volgens de bond is het bedrijf onder andere te traag met het uitvoeren van de terugroepactie.

Veel consumenten zouden maanden na de terugroepactie nog steeds moeten wachten op een controle, reparatie of een nieuwe fiets, terwijl ze al sinds begin dit jaar hun bakfiets niet meer kunnen gebruiken.

Klanten met een bakfiets die 5 jaar of ouder is, krijgen een voucher ter hoogte van de dagwaarde. Zij kunnen met die voucher een nieuwe fiets uitzoeken, maar volgens de Consumentenbond was het aanbod op de speciale site die daarvoor is ingericht lange tijd klein en was de helft van het aanbod niet leverbaar.

‘We hebben Babboe herhaaldelijk aangesproken op de problemen. Maar het bedrijf weigert pertinent zijn zaakjes op orde te brengen en zich aan de regels te houden’, aldus Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond. ‘En dus hebben we de ACM gevraagd in te grijpen. Als Babboe niet goedschiks wil, dan maar kwaadschiks.’