Twinkle | Digital Commerce

Google helpt retailers ‘door e-commerce te navigeren’

2021-01-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

Om retailers te helpen ‘slimmere en persoonlijkere winkelervaringen’ te bieden, heeft Google nieuwe AI-aangedreven ‘productontdekkingsfuncties’ gelanceerd.

Met behulp van op machine learning gebaseerde technologie introduceert Google Cloud drie moderne oplossingen, met als doel retailers te helpen bij het navigeren door e-commerce vanwege de coronapandemie. Het eerste product, ‘Recommendations AI’, stelt retailers in staat om zeer gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen door de geschiedenis van het shoppingtraject van klanten samen te voegen. ‘Vision API Product Search’ maakt het mogelijk voor winkeliers om visueel of semantisch vergelijkbare items uit hun catalogus aan te bieden aan klanten die met afbeeldingen naar producten zoeken. Ten derde is ‘Cloud Search for Retail’ nu beschikbaar voor privévoorbeelden, waarmee winkeliers de zoekbalk van hun eigen websites kunnen aansturen met de zoekmachinetechnologie van Google.

‘Naarmate de verschuiving naar online voortduurt, zullen slimmere en persoonlijkere winkelervaringen nog belangrijker zijn voor retailers om boven hun concurrenten uit te stijgen’, denkt Carrie Tharp, vice-president van Google Cloud voor detailhandel en consument. ‘Retailers hebben dringend behoefte aan flexibele bedrijfsmodellen die worden aangedreven door cloudinfrastructuur en technologieën als kunstmatige intelligentie en machine learning om te voldoen aan de huidige industriële eisen’, doelt ze op het jonge Product Discovery-aanbod.