Luxe modelabel Burberry zag de online verkoop met meer dan 50 procent stijgen in de 13 weken tot 26 december 2020. Dat blijkt uit de jongste update van het bedrijf. Met name ‘nieuwe, jongere klanten’ hadden een belangrijk aandeel in de digitale salesboost.
‘Ondanks de uitdagende externe omgeving hebben we goede vooruitgang geboekt met onze strategische prioriteiten in het kwartaal’, meent Burberry-ceo Marco Gobbetti. ‘We zagen een sterke stijging van de verkoop tegen de volle prijs, aangezien onze collecties en communicatie goed aansloeg bij zowel nieuwe, jongere klanten als bestaande klanten.’ Volgens hem droegen de digitale mogelijkheden bij aan de groei van het modebedrijf in herstellende markten. Gobbetti is bovendien hoopvol over de (nabije) toekomst. ‘Hoewel de vooruitzichten op korte termijn onzeker blijven door covid-19, zijn we goed gepositioneerd om te versnellen wanneer de pandemie afneemt.’
Over de hele groep daalde de totale winkelomzet op gerapporteerde basis met vier procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2019.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online verkoopimpuls voor Burberry
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.