Twinkle | Digital Commerce

Bol.com stopt met compensatie kwijtgeraakte zending

2020-09-30
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Partners van bol.com krijgen geen compensatie meer voor kwijtgeraakte zendingen, dat laat het bedrijf weten op zijn partnerplatform.

‘We begrijpen dat deze wijziging vervelend kan zijn voor onze partners, die in de afgelopen periode konden rekenen op onze gratis aanvullende service’, laat bol.com weten in een bericht aan zijn partners. Met de sterke groei van het aantal verkopende partners is het voor het platform niet meer mogelijk om de compensatie in de huidige vorm door te laten gaan. De maatregel gaat per 1 november in.

Bol.com kiest ervoor om te investeren in verbetering en ontwikkeling van services waarmee ze de partners beter van dienst kunnen zijn en kunnen ontzorgen. Het platform geeft daarnaast aan dat er in de meeste gevallen voor een compensatie van een kwijtgeraakte zending contact opgenomen kan worden met de betreffende vervoerder.

De maatregel geldt alleen voor zendingen die door partners zelf worden gedaan. Pakketjes die verzonden worden via de logistieke dienst van Bol.com vallen hier niet onder.