Hoewel de buitenkant anders doet vermoeden, is de binnenzijde van de nieuwe campus van webshop YourSurprise allesbehalve saai. Met kantoren, productie en logistiek in eigen huis. Twinkle ontving een uitnodiging en toog naar het Zeeuwse platteland voor de officiële opening.
Slechts vier jaar na de verhuizing naar een pand verderop in Zierikzee groeide YourSurprise, nummer 129 in de Twinkle100, alweer bijna uit zijn jasje. De cadeauwinkel groeit jaarlijks 30 tot 40 procent en om dat vast te houden was een groter pand noodzakelijk. De webshop zetelt sinds enkele maanden in de YourSurprise Campus, met de eveneens hard groeiende schoenverkoper Omoda als bijna-buur.
Wie via Zierikzee richting de Zeelandbrug rijdt, zal waarschijnlijk niet op- of omkijken bij het nieuwe pand van YourSurprise. Immers, het gebouw had net zo goed één van de duizenden andere webwinkels die ons land rijk is kunnen herbergen. Maar wie het pand binnenstapt komt wel voor een verrassing te staan. Het pand van YourSurprise oogt fris en is opmerkelijk functioneel ingericht. ‘We wilden niet alleen een plek creëren waar onze medewerkers zich thuis voelen, maar ook waar ze buiten hun werk terechtkunnen voor ontspanning, sport en om te leren’, stelt oprichter en ceo Gerbrand Verton. ‘Vandaar het idee voor de campus.’
Campusgevoel
Het campusgevoel krijg je direct bij binnenkomst, met een uit de kluiten gewassen trap waar je kunt werken en meeten en een glijbaan pal ernaast. Onder die trap bevindt zich echter ook een surprise. Het pand beschikt over een aantal slaapkamers, waar medewerkers terechtkunnen voor een powernap, maar ook voor een gebed of voor andere zaken waarbij enige vorm van privacy gewenst is. Ook zijn er douches en is er een fitnessruimte, waar je voor of na werktijd kunt sporten.
Dat doet de webshop dus om het werken aangenamer te maken voor álle medewerkers. YourSurprise is namelijk een internationaal opererende webshop, met werknemers van verschillende nationaliteiten. De cadeaushop is actief in 22 landen in Europa. ‘We vinden het belangrijk dat klanten in hun moedertaal worden aangesproken’, vervolgt Verton. ‘Daarom werken er op onze klantenservice mensen die verschillende talen spreken.’
Personalisatie
Een breed publiek roept om een breed assortiment. Dat heeft YourSurprise ook: van huisnaamborden tot bierglazen en van knuffeldieren tot laptop sleeves, alles wordt gepersonaliseerd en naar verschillende uithoeken in Europa gestuurd. Productie gebeurt ook in huis. En dat is lastiger dan je denkt. Verton: ‘Wij hebben voor veel producten aparte machines die ze bedrukken. Dat is best een investering, en je kunt dus niet zomaar je assortiment uitbreiden.’ Die verschillende machines staan uitgestald op de productievloer. Printers bedrukken fotopapier en drukpersen zorgen ervoor dat de juiste afbeelding op de juiste sok wordt geperst. Maar niet alleen ‘kale’ producten worden gepersonaliseerd. YourSurprise werkt ook samen met bekende merken als Calvé, Toblerone en Mars, waardoor hun producten van een willekeurige naam kunnen worden voorzien.
Tot slot worden de producten uitgeleverd naar verschillende landen. Dat gebeurt via een sorteermachine. Werknemers pakken het product zorgvuldig in, want ‘je wilt niet dat gepersonaliseerde producten bij de verkeerde personen belanden’. Er is wel ruimte voor een inpakmachine, alleen zijn deze nog niet geavanceerd genoeg om ook gepersonaliseerde teddyberen van één meter hoog netjes in te pakken. Dat is een verhaal voor de toekomst. Net als de volgende uitbreiding. Mogelijk dat het pand over vier jaar wordt verdubbeld. De grond is in elk geval al beschikbaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Op bezoek bij YourSurprise’ creatieve HQ
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.