YourSurprise, online aanbieder van persoonlijke cadeaus, werkt steeds meer samen met merken. Data zijn cruciaal: ‘We helpen merken te definiëren wat hun klanten écht willen.’
Dat zegt Nico Veenendaal in de aanloop naar zijn presentatie op Data Driven Commerce. Hij is director business development bij YourSurprise, dat steeds vaker opereert in opdracht van grote merken.
‘What’s in it for me?’, is de titel van zijn presentatie op het event. Veenendaal: ‘Bij alles wat we doen nemen we de eindklant als uitgangspunt. Je moet ervoor zorgen dat het voor hem interessant is om zich bloot te geven, dat het de moeite waard is. En dus moet je aangeven wat je met zijn data gaat doen.’
D2C-personalisatie
Het lastige voor veel merken is dat ze niet goed weten wie hun eindklant überhaupt is, vervolgt Veenendaal, die een verleden heeft in de grafische industrie. ‘Bij YourSurprise heb ik dagelijks met twee grote trends te maken. Ten eerste personalisatie, ten tweede direct-to-consumer (D2C), beide kunnen natuurlijk heel goed online. In mijn rol help ik merken allereerst om te definiëren waar hun klanten zitten en wat zij écht willen. Alles begint en eindigt met tevreden klanten, die promotors kunnen worden en andere mensen kunnen begeisteren. Daar hebben we verstand van bij YourSurprise, we zijn inmiddels actief in 22 landen en groeien hard.’
Sleeping beauty
De Twinkle100-speler werkte onder meer al voor merken van de fabrikanten Mars, Mondelēz, Perfetti Van Melle en Unilever. ‘YourSurprise is een “sleeping beauty”’, liet Laurens-Jan Duvigneau namens dat laatste concern optekenen in het blad Food Personality. ‘Het is niet alleen een verkoopkanaal met potentie’, aldus de e-commerce voorman van Unilever, ‘het plaatst onze merken tegelijkertijd in een waardevolle context van schenken en cadeaus.’
'Gek op drukwerk'
Het vervult Veenendaal met trots: ‘We verkopen cadeaus van en voor merken en we faciliteren branded activaties, van de productontwikkeling tot de inkoop, de IT, de communicatie en de klantenservice. Ik ben gek op drukwerk, met YourSurprise acteren we in de Champion’s League. Iedereen kan een cadeautje maken, maar wij beschikken over de mensen en de IT om bijzondere dingen mogelijk te maken. Dat wil niet zeggen dat er nooit eens wat misgaat, ook daar zal ik op het event op ingaan.’
Data Driven Commerce
Nico Veenendaal is een van de sprekers op het event Data Driven Commerce, dat Twinkle organiseert in samenwerking met bureau De Nieuwe Zaak. ‘Van verzamelen naar doen’, is het thema van de editie van komende donderdag (13 februari). In Utrecht staan ook sprekers van onder andere KPN, Hema, wehkamp en Bouwmaat op het programma.
NB onlangs openden de deuren van een heuse YourSurprise Campus, in Zierikzee. Twinkle bracht een bezoek aan het nieuwe onderkomen. Je lees erover in het februarinummer van Twinkle, dat binnenkort verschijnt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Zorg dat ’t voor de klant interessant wordt om zich bloot te geven’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.