Twinkle | Digital Commerce

Bol.com start ook in België met ‘Retour Ophalen’

2020-03-09
1000562
  • 0:52

Bol.com begon in 2017 in Nederland met het aanbieden van ‘Retour Ophalen’, waarbij consumenten hun pakketje aan een PostNL-bezorger kunnen meegeven. Nu gaat die dienst ook in België van start.

Volgens Gondola werkt de Twinkle100-aanvoerder daarvoor samen met de Belgische vervoerder bpost. Het is voor het eerst dat Belgische consument bij bol.com van de dienst gebruik kunnen maken.

Met ‘Retour Ophalen’ – exclusief voor Select-leden - kunnen klanten hun retouren meegeven aan de bezorger, die al bezig is om pakketjes af te leveren. Deze retour moeten ze dan wel eerst online aanmelden. Daar kunnen ze ook een afspraak inplannen om het product op te laten halen. Het is een dienst die voor de nodige comfort zorgt bij consumenten, zij hoeven namelijk niet veel te doen om te retourneren. Daarnaast zorgt het voor minder vervoersbewegingen.

Bpost voert de dienst uit in het avondnetwerk.

Lees ook: 'Bol.com haalt retouren thuis op' (10 oktober 2017)