Twinkle | Digital Commerce

Bol.com haalt retouren thuis op

2017-10-10
20481152
  • [nieuws]
  • 1:21

Bol.com haalt nu retouren bij zijn klanten thuis op. Een samenwerking met PostNL maakt dit mogelijk. Local Express is voorlopig alleen mogelijk voor bol.com’s Select-artikelen in bepaalde regio’s.

Consumenten die een artikel met het Select-label kopen, kunnen dit item binnen de gestelde herroepingstermijn thuis laten ophalen door de lijstaanvoerder van de Twinkle100. Dit zijn zo'n meer dan 300.000 producten.

Postcodegebieden

De retailer benadrukt dat de dienst alleen nog geldt voor bepaalde postcodegebieden. Een blik op de kaart van Nederland geeft aan dat het gaat om onder andere Amsterdam, Volendam, Zwanenburg, Amstelveen, Hoofddorp, Lisse, Zaandam, Purmerend en Uithoorn (zie onderstaande kaart). Later is de dienst wellicht ook beschikbaar voor Vlamingen, aldus een woordvoerster van bol.com.

Bron: bol.com

Pilot

'Dit zijn de gebieden waar wij de service testen', aldus de woordvoerster. 'Ons retourpercentage hadden wij altijd al goed in de hand. We willen de drempels rond het terugsturen van artikelen verder weghalen. Met Retour Ophalen kunnen klanten hun bestelde items direct bekijken en terugsturen. Ook hebben we onlangs de retourinstructies voor onze klanten aangepast, zodat we ze nog beter helpen bij het retourmelden van een artikel.'

Op werkdagen

Klanten kunnen een ophaalafspraak maken via bol.com Retour Ophalen door het adres en het gewenste tijdvak aan te geven. Het maakt niet uit of het een huisadres of kantoor is. Het ophalen vindt plaats op werkdagen tussen acht uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds.

Nieuwe fulfilmentcentrum

Bol.com opende twee weken geleden zijn eigen fulfilmentcentrum in Waalwijk. Daarin is een sorteercentrum van PostNL opgenomen. Met het oog op de feestdagen moeten straks 30.000 artikelen per uur verwerkt worden op piekmomenten, zo zei de retailer tijdens de presentatie.