De duurzame supermarktketen Marqt wordt overgenomen door Udea, het moederbedrijf van Ekoplaza. Marqt wil zich na de overname gaan richten op bezorging van boodschappen.
Dat deed het bedrijf tot nu toe nog niet. Toch gaat het bedrijf overstag om ‘te profiteren van de kansen van de veranderende behoeften en wensen van de grootstedelijk consument en de toenemende verkopen van biologische- en duurzame producten en verse maaltijden.’ Ook wil Marqt meer inzetten op het concept Marqt Keuken, waarbij verse maaltijden worden bereid.
Ekoplaza en Marqt zullen als huidige formules blijven bestaan en dus zusterondernemingen worden. Wel zal het winkelportfolio van Marqt worden uitgedund. Van achttien vestigingen nu naar tien tot twaalf vestigingen. ‘Geholpen door de bestaande infrastructuur van Udea zal Marqt kunnen gaan focussen op zowel online bezorging als ook een forse uitbreiding van de capaciteit van Marqt Keuken’, laat het bedrijf weten in een persbericht. Het komende jaar wordt dit plan verder doordacht en uitgewerkt.
Onenigheid onder aandeelhouders
De overname moet nog wel worden goedgekeurd door de ACM. Eerder vandaag maakte NRC nog melding dat er onenigheid zou zijn onder aandeelhouders van Marqt over een verkoop aan het moederbedrijf van Ekoplaza. Oprichter Quirijn Bolle zou het bedrijf liever willen voortzetten met een nieuwe investeerder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Marqt gaat boodschappen bezorgen na overname
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.