Twinkle | Digital Commerce

Leapp bundelt online- en offline voorraad met nieuw platform

2019-08-01
1000562
  • 1:20

Apple refurbisher leapp is overgestapt op e-commerce software van Shopify. Hierdoor is het voor consumenten een stuk makkelijker om te bestellen, en voor leapp om de voorraad in kaart te brengen.

Dat komt doordat de retailer het platform op zijn webshop en in zijn fysieke winkels heeft draaien op Shopify. Dat onlangs zijn software vertaalde naar het Nederlands en ook steeds populairder wordt onder Nederlandse webshops.

Concreet betekent het vernieuwde platform dat klanten over de volledige voorraad beschikken, ongeacht de locatie, laat ceo Eric Schoenmakers weten aan Twinkle. ‘En als een klant in de winkel is, kan de specialist in de winkel uit elke andere winkel de voorraad rechtstreeks naar de klant laten sturen.’

Integratiemogelijkheden

Ook is het voor de klant nu een stuk makkelijker om zich door de site heen te loodsen en een product samen te stellen. Aan de achterkant is daarnaast ook het één en ander veranderd. Zo is de shop geoptimaliseerd voor mobiel gebruik en zijn er mogelijkheden om native te integreren met zaken als advertentieplatforms, dropshipment en adaptieve zoekmachines en filters. Schoenmakers: ‘Dankzij de vernieuwing van ons systeem met Shopify software verbeteren we de klantervaring aanzienlijk. Daar ben ik erg blij mee.’

Na het faillissement en de daaropvolgende doorstart van leapp ging het bedrijf uitgedund verder. Schoenmakers, die eerder vijftien jaar werkzaam was bij MediaMarkt Nederland, werd in maart dit jaar aangesteld als algemeen directeur. Hij volgde Rogier van Camp op, die sinds 2011 ceo was bij de nummer 61 van de Twinkle100.

Lees ook: 'Leapp poetst zichzelf op' (Twinkle 2 2019)