Het online kanaal van parfumerie Douglas groeit snel, in omzet en winst, en dat gaat sneller dan de markt. Dat stelt ceo Tina Müller bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
De online verkopen van het bedrijf namen in dat kwartaal met 44,3 procent toe. In totaal verkocht Douglas in die drie maanden voor 762 miljoen euro aan parfumartikelen. Een toename van 5,7 procent. Dat dankt het bedrijf naar eigen zeggen vooral aan een sterke verkoop tijdens Pasen. Die periode valt in het derde kwartaal van het fiscale jaar van Douglas.
Volgens Douglas verkoopt het bedrijf dit jaar voor het eerst meer dan een half miljard euro via de online kanalen.
Ook onder de streep schrijft het bedrijf een plus. Het resultaat komt neer op 41 miljoen euro. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar is dat een toename van 83 miljoen euro. ‘Ondanks hevige concurrentie ervaart Douglas groei in alle kanalen wint het marktaandeel’, aldus Müller. ‘Dit is het resultaat van rigoureuze investeringen.’
Winkels
Vorige week liet Douglas al weten in een beperkt deel van zijn fysieke winkels geen toekomst meer te zien. Deze winkels staan voornamelijk buiten Duitsland. Na het sluiten van die winkel wordt er weer geïnvesteerd in nieuwe winkels.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Douglas: ‘Online kanaal groeit sneller dan de markt’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.