Parfumwinkel Douglas voelt de hete adem van online marktplaatsen als Amazon in zijn nek en zou zich daarom genoodzaakt zien om zeventig winkels in Europa te sluiten.
Dat schrijft Manager Magazine. Het bedrijf sluit die winkels om kosten te sparen en opnieuw te kunnen investeren. Opvallend is dat het bedrijf juist wil investeren in uitbreiding van zijn eigen marktplaats. Zo zou ceo Tina Müller rond de kersperiode meer externe verkopers willen toelaten om het assortiment van mode en accessoires uit te breiden.
Duitsland
Het sluiten van de winkels zal vooral in Duitsland plaatsvinden, omdat het bedrijf daar de meeste concurrentie van platformen ervaart. In Nederland komt die concurrentie meer van ketens als Kruidvat. In totaal heeft Douglas wereldwijd 2400 winkels, dus het gaat om een beperkt deel van het fysieke netwerk. Personeel zou dan naar andere vestigingen worden overgeplaatst.
Bij de volgende kwartaalcijfers, volgende week, zou volgens de Duitse site meer naar buiten moeten komen. Douglas weigert vooralsnog te reageren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Douglas zet in op platform en sluit winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.