Twinkle | Digital Commerce

Talpa aandeelhouder betaalapp OK

2019-03-19
1000563
  • 1:21

Betaalapplicatie OK, die eind 2017 werd gelanceerd, heeft in Talpa Media Investments een medeaandeelhouder gevonden.

Met Talpa wil OK de applicatie sneller naar het grote publiek brengen, zo klinkt het. ‘De uitrol van OK is in volle gang, dus de hoogste tijd om heel Nederland kennis te laten maken met de OK-app. Samen met onze partners.’

Naast het grote bereik van Talpa, helpt het mediabedrijf de applicatie ook verder met ontwikkeling van content, stelt Wilco Rietberg, investment director bij Reggeborgh, een aandeelhouder van OK. ‘Talpa beschikt, zoals bekend, over een grote variatie on- en offline mediakanalen met massabereik. Daarnaast levert Talpa als aandeelhouder ook een creatieve bijdragen aan content ontwikkeling voor en met OK.’

Met de OK-applicatie kunnen consumenten betalen vanaf productpagina’s van webwinkels. Het bedrijf is bezig met een uitrol bij verschillende retailers, waaronder Dirk, DEEN, Spar en Dekamarkt. OK ondersteunt alle betaalkoppelingen. Hierdoor kan het betaalproces in webwinkels met een halve minuut worden verkort. Consumenten kunnen dan ook met een account bij alle aangesloten retailers betalen.

Ook webwinkels FonQ, zonnebrillen.com, Traveldeal.nl en deonlinedrogist.nl gaven al aan OK te willen integreren. Toenmalig ceo Olaf Litjens liet eerder weten dat OK tegen het einde van 2018 zo’n 15.000 acceptatiepunten moest hebben. ‘Ons doel is om het dagelijks leven van de consumenten gemakkelijker te maken. Binnen het eerste jaar gaan we voor één miljoen downloads’. Litjens is inmiddels weg als ceo. De nieuwe directeur van OK is Sander ten Dam.

Talpa liet eerder al weten grote stappen te willen zetten binnen e-commerce. Zo zou een groot webwarenhuis hoog op het verlanglijstje van John de Mol staan, wist NRC eind vorig jaar te melden.

Lees ook: 'Nieuwkomer OK faciliteert checkout op productpagina' (19 december 2017)