Na achttien jaar e-Luscious stapte Jacco Oosterhof over naar Cookinglife. ‘Van de inhoud van het glas naar het glas zelf’, zegt hij. Waar hij na zijn studie Bedrijfskunde min of meer bij toeval in e-commerce terechtkwam, kan hij in zijn nieuwe baan ook het omnichannel retail-schap ervaren: de kookshop beschikt over vier stenen vestigingen.
Naam: Jacco Oosterhof
Leeftijd: 42
Functie: commercieel directeur (cco) Cookinglife
Inspiratie
‘Inspiratie komt voor mij uit verschillende dingen. Ik houd er enorm van om te praten met andere ondernemers, uit welke branche ze dan ook komen, om actief kennis te delen, te netwerken. Daarnaast zijn er natuurlijk diverse branche-nieuwsplatformen die ik volg. En op LinkedIn zie ik heel veel leuks voorbijkomen. Don Brett is daar een van de mensen die ik volg, hij heeft op e-commercegebied interessante dingen te melden. Verder vind ik dat Picnic een heel inspirerende bedrijfsvoering heeft. Er zijn allemaal kleine dingetjes die het een leuk bedrijf maken, je ziet gewoon de lol die ze daar met elkaar hebben, ze geven leuke aandacht aan dingen waar je blij van wordt: van wachtverzachters tot valentijnhartjes.
Shoppen
‘Mijn laatste aankoop was bij No Waste Army. Deze organisatie gaat voedselverspilling tegen door van reststromen “onverkoopbare”, want “misvormde” groentes en fruit van het boerenland iets nieuws te maken en dat te verkopen, bijvoorbeeld soepen en sauzen en dergelijke. Je kunt er elk kwartaal een box vol houdbare producten kopen, alles gemaakt van de spullen die “gered” zijn. Overigens koop ik vrijwel alles online; alleen alle verse spullen haal ik op de markt.’
Vrije tijd
‘Ik sport vrij veel, ik doe aan squash en hardlopen. Daarnaast zing ik graag. Ik ben twee jaar geleden begonnen in een Queen-project, een gelegenheidskoor dat een halfjaar repeteert en daarna een aantal concerten geeft. Daarna zijn er een paar andere koren op mijn pad gekomen en in september begint het Queen-project weer. En verder ben ik een watersportliefhebber, ’s zomers huur ik geregeld een sloep en gaan we met een groep mensen varen. Last but not least is koken ook wel echt mijn ding, wat dat betreft ben ik in mijn nieuwe baan echt wel als een kind in een snoepwinkel.’
Trots
Ik ben het meest trots op mijn achttien jaar ervaring, waarin ik met gepassioneerde mensen heb samengewerkt om klanten te voorzien van heerlijke koffie en wijn. Nu zie ik diezelfde passie bij mijn nieuwe collega's, maar dan gericht op bijvoorbeeld het perfecte wijnglas.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jacco Oosterhof: 'Alle verse spullen haal ik op de markt’