De Duitse fashionshop Lesara is niet meer. Sinds dit weekend zijn de verschillende webshops van de onderneming gesloten.
‘Vaarwel’, staat er sinds dit weekeinde op de voormalige Nederlandse webshop van de nummer 133 van de Twinkle100. ‘Tot onze spijt moeten we u meedelen dat de Lesara-onlineshop is gesloten.’ Voor consumenten die bestellingen voor 28 februari hebben geplaatst, geldt een retourtermijn van dertig dagen. Orders die op 28 februari of later zijn geplaatst kunnen binnen twee weken nog terug worden gebracht.
'Haperende financiering'
Dat het einde van Lesara er aan zat te komen, was al langer duidelijk. Voor het weekend werd middels een timer enkele dagen toegeleefd naar het moment dat de stekker uit de shop zou worden getrokken. Eerder werd al bekend dat Lesara uitstel van betaling moest aanvragen. De shop ontving de afgelopen jaren meerdere malen groeigeld, maar door een ‘haperende financiering’ had de onderneming geen geld meer in kas. Alle beslissingen en uitgaven moesten dan ook aan een bewindvoerder worden voorgelegd.
In een reactie liet het bedrijf eerder weten nog wel vertrouwen in een toekomstige oplossing te hebben
Fast fashion
Lesara is sinds 2015 in ons land actief. Het bedrijf werkte volgens het fast fashion-principe: ‘Drie tot vier weken nadat we een trend hebben gesignaleerd zijn items bij ons te koop, onder een van de private labels of merkloos’, liet oprichter Roman Kirsch eerder weten aan Twinkle. Vorig jaar ontving Lesara nog 30 miljoen euro groeigeld in een investeringsronde. In totaal haalde het bedrijf, dat in 2016 nog werd benoemd tot snelst groeiende techstartup van Europa, 90 miljoen euro aan groeikapitaal op.
Lees ook: 'Lesara: Vetrouwen in voortbestaan' (12 november 2018)
ik heb 3 bestellingen voor bijna 300 euro bij lesara besteld nog niets ontvangen en geen reactie op mijn mail wat nu?
Helaas, hier idem dito (130,00 betaald op 23 feb) en niets ontvangen. Ben bang dat we dat al betaalde geld kwijt zijn..
ik heb 7 maart de besteld en vandaag de 12de al binnen ik heb wel met achteraf betalen gedaan
Weet iemand hoe het zit met het retouradres? DHL medewerker wilde vorige week mijn pakket niet terugsturen omdat het adres (in Utrecht) afweek van het adres op de retourpakketten (Waalwijk). Met andere woorden: heeft iemand al iets teruggestuurd naar Utrecht en is dat goedgegaan?
Ik heb spullen gekregen die allemaal te klein waren, te groot, of zelfs het verkeerde artikel geleverd. Ik heb alles terug gestuurd, bleek idd ook een ander retouradres te zijn, toch opgestuurd. Ik krijg nu reken ikngen en aanmaningen... Wat moet ik hier mee??
ik heb geen schoenen ontvangen maar wel de factuur. ook een mail ontvangen dat de schoenen bezorgd zijn zou niet weten bij wie .....deze ga ik dus pas betalen als ik de schoenen daadwerkelijk binnen heb.
Het blijft verdacht, dat je tot enkele dagen terug nog meervoudig bestookt wordt met Lesara mailaanbiedingen, vervolgens wel kan bestellen, reserveren en betalen, maar dat een (uit)levering niet gegarandeerd is en zeker niet nu de tent failliet is.
Als men niet meer levert wat binnen de ''timer-periode'' (afgelopen weekend) is besteld, riekt dit zachtjes gezegd, naar misleiding. Viel mij op dat je al een tijdje niet meer via PayPall kon betalen !!
Heb op 2 maart 2 bestellingen gedaan en betaald 1 heb ik gekregen maar de andere niet
Afzetters, nog altijd niets van mijn bestelling gehoord van een maand geleden! Op de mail antwoorden ze ook niet, wat nu??
Heb begin maart een bestelling geplaatst en nog niets ontvangen. Stuur mij ofwel nog mijn bestelling of stort mij integraal mijn geld terug
Ik heb schoenen besteld . En ik kreeg een trui geleverd ??? Op de pakbon staat gewoon schoenen. Terug sturen gaat niet. Hun meteen genaidk geen respons . Hun gebeld telefoon ligt er uit .
Vandaag een mail gekregen dat mijn bestelde goederen verstuurd worden. Heb nog niets betaald. Ben benieuwd ????
Ook een bestelling van 100 gedaan eind februari en ook nog niks ontvangen :(
Had 12 februari iets besteld en betaald. Dit werd na 10 dagen wél geleverd, maar voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ik stuurde het op 26-2 retour, niet wetende dat dit bedrijf op het punt van sluiten stond. Heb inmiddels een mailtje gestuurd, kreeg een automatisch antwoord. Zo te lezen, kan ik nu fluiten naar mijn geld....
Eind februari 4 paar schoenen besteld en betaald. Levertijd tussen 5 en 11 maart. Niets ontvangen. Ben bang dat het niets meer wordt ook.
Heb ook op 1 maart iets besteld en betaald nooit ontvangen; wel steeds nu nog (vandaag nog) dat er iets in mijn winkelwagentje ligt lijkt net of de webshop dan nog in de lucht is. Ik mag toch hopen dat iedereen wel zijn geld terugkrijgt of de spullen geleverd!!
Bestelling was aangekomen volgende dag retour gestuurd nooit meer wat over terug gehoord. Bij Klarna (afterpay firma) staat het nig steeds in afwachting van retour
Hoe is dit bij jou afgehandeld? Heb hetzelfde probleem!
op 3 maart gewoon nog kunnen bestellen, tot heden nog niks ontvangen, zal ook niks ontvangen maar wel alles al betaald. Opgelicht dus!
Vandaag heb ik alles ontvangen
Op 6 maart j.l.een te groot artikel naar Lesara geretourneerd, maar het door mij betaalde bedrag van 59,00 nog niet van Lesara ontvangen. Bij wie kan ik nu terecht?????
Beste A. Wensing. Op de website van Lesara valt te lezen dat consumenten contact op kunnen nemen met service@lesara.nl.
In feb nog iets besteld en betaald. Alles retour gezonden. Niets terug gestort gekregen. Al 2x mail gestuurd een ze zijn telefonisch niet meer bereikbaar.
Voor 135 euro aan jeans gekocht niets ontvangen.
contact opgenomen maar moest mijn mond houden.
Men wist dat ze failliet gingen maar bleef door "verkopen".
Ik heb, twee artikelen terug gestuurd 7 Februari 2019. En 2 artikelen gehouden, ik heb dit via Klarna laten lopen. Uiteraard krijg ik geen reacties terug via de mail vanuit Lesara. Klarna diversen keren contact mee gehad die mij dan een aanmaning sturen. En zeker niet klantvriendelijke zijn. Mijn factuur die niet klopt kan op deze manier niks betalen. Dus wat nu!? Want Klarna moet het zaakje oplossen met de curator maar is allemaal zes jaren plan. Maar ondertussen sturen ze je wel aanmaningen vanuit het bedrijf Klarna.
Jammer
In Maart iets retour gezonden naar Lesara. Nooit meer geld terug ontvangen ondanks zeer veel mailtjes. Kunnen we hier met elkaar geen actie op zetten bv bij Kassa?
Dat klote bedrijf heeft mij een incasso op mijn dak gestuurt voor een Gilet wat ik allang had terug gestuurt,volgens hun nooit ontvangen dus betalen,dat hele gedoe heeft bijna 3 jaar geduurd,nu heeft zoeen achtelijke rechter dat klote incasso ook nog gelijk gegeven.moet nu 300 euro betalen voor een Gilet van bijna 40 euro.Ik hoop dan ook dat ze die achtelijke alles afnemen wat ze hebben,en dat ze finaal in de stront mogen zakken.
Heerlijk he... dat kopen op internet.