Twinkle | Digital Commerce

Online discounter Lesara start in Nederland

2017-05-27
180101
  • 1:28

De Duitse e-commerce startup Lesara is vanmiddag begonnen met verkoop in Nederland. Door de nauwe samenwerking met Aziatische productenten kan de online discounter razendsnel artikelen laten maken en te koop zetten. ‘We koppelen die fabrieken direct aan Europese consumenten.’

Dat zegt oprichter en ceo Roman Kirsch tegen Twinkle. Lesara startte eind 2013 in Duitsland, waar ook het hoofdkantoor gevestigd is (Berlijn). Vorig jaar, afgesloten met meer dan 10 miljoen euro omzet, volgde uitbreiding naar Oostenrijk, Zwitserland en Luxemburg. Vandaag zijn Italië en Nederland aan de beurt.

Van China naar Duitsland
Op Lesara.nl is vooral fashion te koop, maar daarnaast zijn er onder andere sieraden, interieurartikelen en elektronicaproducten te vinden. Ze worden op verzoek van Lesara geproduceerd in Azië en vanuit een centraal magazijn in China naar het Europese distributiecentrum bij Frankfurt gestuurd. Van daaruit levert Lesara orders binnen een paar dagen na bestelling aan Nederlandse shoppers, via DHL. De verzendkosten bedragen 4,99 euro voor orders tot 40 euro, daarboven is de levering kosteloos.

Fast fashion
‘We zijn vooral actief in fast fashion’, aldus Kirsch. ‘Drie tot vier weken nadat we een trend hebben gesignaleerd zijn items bij ons te koop, onder een van de private labels of merkloos. We zijn sneller dan H&M, Hema of C&A, partijen waar we omzet vanaf zullen snoepen. Wat ons verder onderscheidt is dat wij ons puur op het online kanaal richten. ’

Zalando
Gevraagd naar het groeipad spiegelt Kirsch zich graag aan het winstgevende miljardenbedrijf Zalando, een andere Duitse online modeverkoper. ‘Wij spelen echter een ander spel, in een ander segment. Dat is lager, maar misschien ook nog wel groter.’
 
In het komende nummer van Twinkle, dat op 23 juni verschijnt, leest u meer over Lesara.