Door de toenemende populariteit van thuisbezorging is Albert Heijn genoodzaakt dit jaar een vijfde Home Shop Center (HSC) te openen.
Het nieuwe centrum, die in Amsterdam komt te staan, moet wekelijks zo’n 40.000 online bestellingen verwerken. ‘De afgelopen jaren heeft Albert Heijn het thuisbezorgen van boodschappen steeds makkelijker gemaakt door onder ander track & trace, de landelijke uitrol van de bezorgbundel in combinatie met gratis bezorging bij bol.com en een lager minimum bestelbedrag op woensdag en donderdag’, verklaart Philip Padberg, de pas aangetreden general manager van Ah.nl. ‘We gaan dit jaar door met de vernieuwing van onze e-commerce diensten.’ In de HSC is plaats voor duizend werknemers. Albert Heijn breidt ook het aantal hub’s, waar vanuit bezorgauto’s rijden, uit.
Minder afhaalpunten
Tegenover het openen van het vijfde HSC staat de sluiting van enkele Pick Up Points. Albert Heijn ziet, met name in buiten stedelijke gebieden, een verschuiving naar thuisbezorging. De noodzaak om deze Pick Up Points te behouden, wordt daardoor ook minder groot. Om hoeveel afhaalpunten het gaat, is niet bekend.
De andere vier HSC’s staan in Rotterdam, de Meern, Eindhoven en Almere. De HSC in Eindhoven werd eind 2017 gerealiseerd. Vijf jaar nadat het centrum in Almere werd geplaatst. In 2016 werd het centrum in de Meern nog verdubbeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vijfde Home Shop Center AH door groei thuisbezorging
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.