Twinkle | Digital Commerce

Managementcarrousel bij Albert Heijn

2018-12-06
1000562
  • 1:29

Per 1 januari 2019 vinden er enkele verschuivingen plaats in het management van Albert Heijn. Zowel Albert Heijn Online als AH to go hebben vanaf dat moment een nieuwe general manager.

Bij Albert Heijn Online is een vacature vrijgekomen omdat Selma Postma*, jarenlang general manager van de nummer 5 van de Twinkle100, per 1 januari naar het Amerikaanse zusterbedrijf Peopod vertrekt. Opvolger van Postma is Philip Padberg, die bij maaltijdbezorger Deliveroo de afgelopen drie jaar eindverantwoordelijk was voor Continental Europe en Nederland.


Philip Padberg

AH to go

En ook de AH to go-winkels krijgen binnenkort een nieuwe managing director. Jan-Willem Dockheer kondigt namelijk aan per 1 januari te vertrekken. Hij kiest voor een 'externe uitdaging'. Opvolger van Dockheer is Rob Heesen, voormalig algemeen directeur van Blokker. ‘We verwelkomen deze twee energieke en ervaren managers graag binnen Albert Heijn’, verklaart Jan van Dam, directeur specialty stores & new markets. ‘Philip heeft veel uitgebreide ervaring met het succesvol leiden van een vernieuwende e-commerce dienst met veel ambitie. Rob is een oude bekende die bij Etos zijn eerste retail-ervaring opdeed. Met zijn management ervaring en expertise in food retail en food services kan Rob de groei en innovatie van AH to go in goede banen leiden.'


Rob Heesen

Dockheer introduceerde bij AH to go enkele vernieuwingen. Zo lanceerde AH to go in september het kassaloze concept tap to go. Hiermee kan de klant met een kaart of smartphone producten scannen. Na tien minuten inactiviteit wordt het verschuldigde bedrag van de rekening afgeschreven. ‘Snelheid is voor onze klanten heel erg belangrijk’, stelde Dockheer bij de opening van het eerste tap to go-filiaal. ‘Met deze techniek wordt de aankooptijd teruggebracht naar zo’n twintig seconden.’

*In het aankomende nummer van Twinkle, dat op 18 december verschijnt, lees je een interview met Selma Postma.