Magento maakt het makkelijker voor verkopers om producten aan te bieden bij Amazon; dat kan straks direct vanuit Magento.
De koppeling werd besproken op Magento Live in Barcelona, waar het e-commerce software bedrijf deze dagen onder andere Magento 2.3 presenteert. Veel van de aangekondigde features zijn nog beloftes; ze zullen in volgende, kleinere updates worden toegevoegd (2.3.1 en verder), de meeste in de loop van volgend jaar.
Amazon Sales Channel
Een van de aanstaande mogelijkheden is ‘Amazon Sales Channel’, een integratie met de grootste online verkoper ter wereld. ‘Manage your Amazon strategy through the comfort of your store’s Magento admin’, is de belofte; verkopers kunnen in de vertrouwde omgeving aangeven welke producten ze willen verkopen op een of meerdere van Amazon’s marktplaatsen. Om in Amazons Buy Box te belanden, kunnen ze de prijsstelling aanpassen. Verder kunnen klanten dankzij de koppeling orders, voorraden en fulfilment (al dan niet by Amazon) managen, binnen Magento. Amazon Sales Channel moet in de eerste helft van 2019 beschikbaar komen.
Google Ads
Iets eerder, in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar, moet een integratie met Google klaar zijn. Verkopers kunnen dan binnen Magento campagnes managen, waarbij ze beschikken over de informatie uit hun Google Merchant Center:
PWA Studio, PageBuilder en Magento Payments
Er komt meer aan. Magento 2.3 biedt beetje bij beetje nieuwe mogelijkheden in zijn ‘PWA Studio’ voor Progressive Web Apps (PWA’s), die in opmars zijn. Vandaag werden in het kader van de update ook verbeteringen aan Magento’s Multi Source Inventory (MSI) uitgelicht. Hetzelfde geldt voor een upgrade van PageBuilder, de ‘drag & drop’ oplossing waarmee bedrijven sites kunnen maken zonder kennis van HTML of CSS. In het eerste kwartaal van 2019 meldt Magento zich ook op de betaalmarkt: Magento Payments leunt op techniek van Braintree en PayPal.
An Adobe Company
Magento, veel gebruikt door bedrijven in de Twinkle100, werd eerder dit jaar overgenomen. Sindsdien is Magento een ‘An Adobe Company’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Magento: ‘Integraties met Amazon en Google Ads in 2019’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.