Webwinkeliers die gebruikmaken van de webshopsoftware van Magento, kunnen nu direct vanuit die software producten aanbieden via Amazon.
Ook is het voor hen nu eenvoudiger om binnen Magento via Google Ads campagnes te beheren. Dat meldt Adobe, dat Magento vorig jaar voor 1,68 miljard dollar overnam, in een persbericht. De updates gaan vandaag in, waardoor Magento-gebruikers er meteen mee aan de slag kunnen.
Volgens Adobe kunnen retailers met de integraties een nieuwe publiek bereiken en sneller verkopen via nieuwe kanalen. Dit alles om een ‘naadloze shopervaring aan te kunnen bieden over meerdere kanalen’, is de belofte. Wat betreft de koppeling met Amazon kunnen Magento-gebruikers hun assortiment snel integreren en verschillende Amazon-accounts in meerdere regio’s koppelen en beheren, waardoor Magento als een soort centrale hub fungeert.
De integratie met Google Ads is met name bedoeld om meer doelgroepen te kunnen bereiken, stelt Adobe. Hierbij kunnen gebruikers vanuit de Magento Admin advertentiecampagnes en rapportages beheren en beschikken ze over informatie uit hun Google Merchant Center. ‘Deze integratie met enkele van ‘s werelds grootste winkelplatforms geeft klanten de mogelijkheid om loyaliteit en groei te stimuleren’, stelt Adobe in een reactie.
Magento Live
De vernieuwingen die vandaag ingaan werden vorig jaar tijdens Magento Live in Barcelona aangekondigd. Magento is popular onder webwinkeliers, zo blijkt. Uit een analyse van ISM eCompany bleek eerder dat één op de vijf Twinkle100-spelers Magento gebruikt.
Vooralsnog lijkt de koppeling enkel gemaakt te kunnen worden met Amazon US, Canada en Mexico https://marketplace.magento.com/magento-module-amazon.html