Sinds kort beschikt Coop over een nieuwe mobiele bestelapplicatie. Bouwer Incentro voegde er een beeldherkenner aan toe: met die visuele scanner kunnen gebruikers producten op hun bestellijst plaatsen.
De applicatie stoelt op artificial intelligence en machine learning technologie van Google, schrijft Computable.nl, dat met Incentro en Coop sprak. 'Incentro was bij ons aangehaakt om de prestaties van de webshop aan te scherpen, maar werkte algauw ook aan de boodschappenapp', aldus Jop van Sommeren, e-commerce manager bij Coop. 'De productscanner is een lang gekoesterde wens, want een scanfunctionaliteit is handig voor de klant.' Beeldherkenning maakt de shopervaring bovendien 'leuker en gebruiksvriendelijker, vond de supermarktketen.
Van barcode naar beeld
Tot nu toe werkt het merendeel van de productscanners met barcodes: beeldherkenning wordt minder vaak ingezet. Toch experimenteren in het buitenland al meerdere retailers met visuele zoekopties, waaronder Asos, eBay, H&M en Made.com. De beeldscanner van Coop, geïntegreerd in de app, is inmiddels landelijk beschikbaar.
Lees ook: 'Coop zet in op e-commerce' (22-12-'17)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe bestelapp Coop herkent product via beeldscanner
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.