Coop wil het komende jaar zijn online zichtbaarheid vergroten door 'stevig in te zetten op de webshop', waarbij klanten straks ook hun boodschappen via een mobiele applicatie kunnen bestellen.
Dat zegt directeur Fred Bosch in een interview met Levensmiddelenkrant. De supermarktketen is van plan zijn marktaandeel in 2018 via acquisities en online verkoop te vergroten. Momenteel bezorgt Coop, dat inmiddels ruim 260 vestigingen in Nederland heeft, tijdelijk gratis thuis.
Redesign
De keten heeft een eigen loyaliteitsprogramma, digitale folder en nieuwsbrief. Een jaar geleden vernieuwde Coop zijn e-commerce platform, waarbij de toen nog gescheiden webshop Cooponline.nl en website Coop.nl tot één geheel samensmolten.
Fysiek als basis
Ondanks de verstevigde inzet op e-commerce blijven de fysieke winkels het uitgangspunt voor Coop, verklaarde de super na het redesign van zijn platform aan Twinkle. 'We geloven in online, maar vooral als verlengstuk van de winkel. De hele look-and-feel sluit aan op de vestigingen. Een belangrijke toevoeging aan ons online platform is de koppeling tussen het aanbod van de lokale winkel en dat van de webshop.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Coop zet in op e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.