Twinkle | Digital Commerce

Asos introduceert visuele zoekoptie met Nike

2017-11-11
1560877
  • 0:55

Asos heeft zijn visuele zoekmogelijkheid in gebruik genomen in de (mobiele) webshop. Om de optie te promoten onder shoppers kwam het modebedrijf met een samenwerking met Nike: #FindItWithNike.

Asos heeft een aantal maanden gewerkt om zijn assortiment visueel doorzoekbaar te maken. Fashionista’s kunnen aan de hand van foto’s en screenshots van afbeeldingen op internet of in social media het juiste artikel vinden op Asos.com.

Kleding van de concurrent

Ook is het een optie om een selfie te maken in kleding van een grote concurrent van Asos, zo ondervond een gebruikster. De retailer zoekt in zijn eigen aanbod naar passende alternatieven die ‘scarily accurate’ zijn met de outfit op de geüploade foto.

Nike x Asos

Om de nieuwe tool te promoten is Asos een campagne gestart met Nike. Verschillende Britse, onder millennials populaire, Instagram-accounts postten de afgelopen weken foto’s van de zoekmogelijkheid onder de hashtag #FindItWithNike. Een klik op de link bij de branded foto’s bracht de shopper op de Nike x Asos-pagina om de tool te proberen.