De e-commerce omzet van elektronicaketen BCC nam in het derde kwartaal met ‘meer dan 6 procent’ toe. Dat stelt moederbedrijf Fnac Darty in een update over de kwartaalcijfers.
De aangepaste cijfers (like-for-like) bij BCC stegen met name door een toename in de verkoop van witgoed. Fnac Darty gaat verder niet in op exacte cijfers van de keten, maar stelt wel dat de omzet van zijn Benelux-markt – waar naast BCC ook de winkels van Fnac en Vanden Borre onder vallen – met 1,6 procent terug is gelopen naar 229 miljoen euro.
In de eerste twee kwartalen van boekjaar 2018 steeg de omzet van de Benelux-markt van Fnac Darty nog met 1,2 procent. Ook over die periode stelde Fnac Darty al dat BCC een ‘excellente groei’ doormaakte van zijn webshop.
Samenwerking
BCC zit midden in een digitale transformatie. Waarin de nadruk op e-commerce wordt gelegd. Als gevolg daarvan sloot BCC dit jaar al zes winkels en werd er een samenwerking met Wehkamp aangegaan, waarbij BCC gebruikmaakt van het fulfilment proces van de nummer 4 van de Twinkle100.
Kan Twinkle wellicht een keer aangeven waarom dit soort berichten nieuwswaardig zijn?
Beste Jeroen,Wij volgen de ontwikkelingen van verschillende webwinkels. In het geval van BCC: de keten zit in een digitale transformatie. Het is dan relevant om ontwikkelingen bij te houden. Moederbedrijf Fnac Darty meldt in dit geval niet veel details, maar desondanks vinden wij dit toch vermeldenswaardig.