Twinkle | Digital Commerce

Magere productinformatie schrikt af

2018-10-19
1000562
  • 0:57

Eén derde van de consumenten vertrekt binnen tien seconden naar een andere webshop als de productinformatie niet goed of onvolledig is.

Dat blijkt uit een onderzoek van InRiver onder ruim zesduizend Europese online shoppers. Ook andere missende informatie is een reden voor de consument om naar de concurrent te gaan. 39 procent van de ondervraagden geeft aan bij een gemis aan prijsinformatie te vertrekken. Ook een gebrek aan afbeeldingen (20 procent) en informatie over beschikbaarheid (25 procent) is een goede reden voor de kopers om een webshop de rug toe te keren.

Video's

Het onderzoek gaat ook in op wat webshops, op het gebied van content, vooral wél moeten doen om shoppers aan zich te binden. Zo doen e-tailers er goed aan een unieke ervaring te bieden aan klanten met hun productcontent. Vooral door gedetailleerde productpagina’s te maken, verrijkt met veel verschillende media zoals video’s. Eén derde van de klanten koopt volgens het onderzoek namelijk eerder een artikel als er een video toegevoegd is aan de productpagina die een beschrijving geeft van het product en ook verschillende kanten laat zien.

Het onderzoek is hier te downloaden.