Twinkle | Digital Commerce

Exclusieve samenwerking wehkamp en BCC

2018-07-09
1000562
  • 1:22

Wehkamp en BCC gaan een grote strategische samenwerking aan. BCC maakt gebruik van het fulfilmentproces van wehkamp, die op zijn beurt het complete assortiment van de elektronicawinkel gaat verkopen.

Dat laten beide retailers weten in een persbericht. Met de exclusive samenwerking, die vanaf eind oktober ingaat, hopen de nummer 3 en 34 van de Twinkle100 een sterkere positie in een concurrerende markt te creëren.

Samenwerking verder uitbreiden

Op termijn willen de retailers de samenwerking nog verder uitbreiden. Consumenten kunnen hierdoor straks gebruikmaken van de service van beide bedrijven, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen en bezorging. Ook worden de fysieke locaties van BCC straks gebruikt voor beide klantgroepen. Hoe dat er precies uit gaat zien, is nog niet duidelijk. Binnen een jaar moeten alles zijn doorgevoerd.

BCC en bol.com

'Wij geloven in samenwerking en partnerships. Door onze deskundigheid te bundelen met de kracht van wehkamp op het gebied van online en fulfilment ontstaat een fantastisch aanbod voor de Nederlandse consument', aldus ceo Herman Bramer van BCC. 'Niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn'. Met deze woorden begeleidde hij ook de bekendmaking van de samenwerking tussen BCC en bol.com vorig jaar. Sinds september verkoopt BCC via de koploper van de Twinkle100. Bol.com-klanten krijgen artikelen van de electronicaketen te zien, waarbij de checkout op het platform gebeurt. De samenwerking tussen bol.com en BCC blijft bestaan, verklaart een woordvoerder van BCC desgevraagd aan Twinkle.

Groeistrategie

Ook ceo Piet Coelewij van wehkamp is blij met de samenwerking: 'Deze samenwerking maakt deel uit van de verdere groeistrategie van wehkamp. Door onze partnerships verder uit te breiden, creëren we nog sneller een breed, relevant en verrassend assortiment voor onze klanten'.