Twinkle | Digital Commerce

Picnic en Ah.nl best beoordeelde online supers

2018-07-12
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

Wederom een onderzoek op online boodschappengebied, ditmaal gehouden door de Consumentenbond: ruim 1.100 consumenten beoordeelden de groten onder de online supermarkten in Nederland met een rapportcijfer.

Daarbij leidt Picnic met een gemiddelde score van 8,9, direct gevolgd door Ah.nl met een 8,5. Gemiddeld scoren de twaalf beoordeelde supers een 8,3. De afgelopen zes maanden maakten de respondenten het vaakst gebruik van de bezorgservice van Albert Heijn (56 procent), gevolgd door Jumbo (27 procent), Plus en Picnic (13 procent). Voor meer dan de helft van de klanten van Albert Heijn geeft de grootte van diens assortiment de doorslag om er te kopen.

Opvallend is het hogere bestelbedrag per order bij Ah.nl: dat betreft een uitschieter van 117 euro, versus een gemiddelde 82 euro. De Consumentenbond noemt daarbij de relatief hoge besteldrempel van de nummer 5 van de Twinkle100, die op 70 euro ligt.

Deelnemers aan het onderzoek, dat gepubliceerd is in de recent verschenen uitgave van de Consumentengids, wijzen als voornaamste beweegreden om online boodschappen te doen naar het niet zelf hoeven sjouwen met tassen (55 procent). Kwaliteit en versheid van de geleverde producten, tezamen met een punctuele en vriendelijke bezorger, zijn voor hen de belangrijkste criteria.

Lees ook: 'Online boodschappen: liever bezorgen dan afhalen' (10-07-'18)