De online bestedingen in de categorie Food/Nearfood zijn het afgelopen kwartaal met 42 procent gestegen. Dat blijkt uit een vooruitblik op de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor.
In de preview geeft brancheorganisatie Thuiswinkel.org alvast een kijkje in de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor, die het samen met onderzoeksbureau GfK en PostNL samenstelt. Het volledige rapport verschijnt in juni. Uit de preview blijkt dat, naast de foodmarkt, ook de online speelgoedmarkt een goed kwartaal kent. In de eerste drie maanden van 2018 steeg de omzet in die sector met 34 procent ten opzichte van Q1 2017.
Niet overal groei
Wat opvalt aan de preview is dat drie categoriëen niet zijn gegroeid in het eerste kwartaal. Consumentenelectronica, IT en Sport & Recreatie deden het niet goed in de eerste drie maanden van dit jaar. In de categorie Sport & Recreatie werd zelfs een lichte min (-2 procent) geconstateerd.
Food & E-commerce
Online boodschappen staan centraal in Food & E-commerce, een congres dat Twinkle op 5 juni organiseert met Distrifood. Op het programma in Utrecht staan sprekers van onder andere Plus, Picnic, GfK, bol.com, de Rijksuniversiteit Groningen, Wijnvoordeel en Stockon.
Lees ook: 'Wanneer wordt er geld verdiend aan online boodschappen?' (Twinkle 3 2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sterk kwartaal voor online foodmarkt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.