Twinkle | Digital Commerce

MediaMarkt-moeder wil online en offline prijzen gelijktrekken

2018-03-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Ceconomy is van plan de prijzen die elektronicadochters MediaMarkt en Saturn online en in winkels hanteren, volledig gelijk te trekken met behulp van de al aanwezige digitale schapkaartjes in de filialen.

Dat meldt de Duitse krant Lebensmittelzeitung. Prijsverschillen tussen het online en offline aanbod van de retailers zouden daarmee tot het verleden behoren. 

Schapkaarten als instrument

De digitale schapkaartjes waarmee MediaMarkt al een tijdje werkt, vormden een voorzet op die beslissing door het bieden van de mogelijkheid prijsniveaus aan elkaar te schakelen. Naast prijzen kunnen consumenten in de winkel ook productinformatie verkrijgen door het scannen van de kaarten. MediaMarkt stuurt aan op een naadloze integratie van online en offline winkelen, benadrukte ook chief innovation officer Martin Wild onlangs tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Online omzet

Van de inkomsten van Ceconomy vloeide het afgelopen boekjaar 11 procent uit online kanalen; de groei van die online omzet bedroeg 23 procent, ter waarde van 455 miljoen euro.

In het aankomende nummer van Twinkle (verschijningsdatum: 27 maart) lees je meer over dynamic pricing.