Twinkle | Digital Commerce

Hema vernieuwt verpakking voor 'integratie online'

2018-06-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Hema verandert het ontwerp van zijn verzenddozen: vanaf nu beeldt het verschillende figuurtjes op zijn verpakking, zodat klanten thuis kunnen knutselen met de dozen. Daarmee zegt Hema een belangrijke stap te nemen richting de totale integratie van online activiteiten en de winkels.

Het warenhuis verstuurde dit jaar zo'n twee miljoen pakketten. 'Met onze nieuw ontworpen verpakkingen voor de online bestellingen willen we ook klanten thuis een leuke ervaring meegeven', zegt hoofd e-commerce Raph Schröder, die sinds april de scepter zwaait over Hema's webshops. 'Bovendien kijken we ook goed of het formaat van de doos bij de inhoud van de bestelling past, zodat we geen onnodig grote dozen versturen.'

Conflict over e-commerce afspraken

Dat de integratie van online activiteiten en winkels bij Hema nog voor uitdagingen staat, bleek eerder deze maand toen uitlekte dat Hema en zijn franchisenemers verwikkeld zijn in twee bittere rechtszaken, waarbij afspraken over online verkoop voor beide partijen een doorn in het ook bleken. Hema liet daarbij weten te overwegen van het franchise-concept af te stappen. Er wordt gebakkeleid over 5,2 miljoen euro gemaakte kosten voor online verkoop; wie de nieuwe verpakkingen betaalt, is dan ook nog niet duidelijk.