Mattress Firm, het grootste beddenbedrijf van de Verenigde Staten, heeft een nieuw eigen one-size merk ontwikkeld. Tulo moet een concurrent worden in de nieuwe markt voor in een doos bezorgde matrassen.
Mattress Firm is onderdeel van Steinhoff International, dat in Amsterdam gevestigd is. Het bedrijf is, onlangs dat het een webwinkel heeft, nog erg op offline verkoop gericht; Amerikanen kiezen in het filiaal uit honderden bedden en laten de artikelen daarna thuisbezorgen.
Drie varianten
Om de veranderende matrassenmarkt bij te benen introduceert de keten nu een nieuw eigen merk met drie varianten voor één queensize matras: zacht, medium en stevig. Een andere aanpak dan de one-size-fits-all-aanpak waar bijvoorbeeld concurrent Casper mee startte. Mattress Firm gelooft niet in dit enkele concept, schrijft nieuwssite Fast Company. Casper heeft inmiddels ook drie verschillende exemplaren.
Multichannel aanpak
Tulo is op de website én in de winkels van Mattress Firm te koop, ‘omdat klanten een matras vaak ook gewoon willen testen voor zij kopen’. Voor 650 dollar krijgen consumenten het queensize matras thuisgestuurd, daarna kunnen zij nog 120 dagen proefliggen.
Europees matras in een doos
In Europa zijn al verschillende ‘matrassen in een doos’ te koop. Bekende bedrijven zijn eve Sleep en Matt Sleeps. Ook het Duitse Otto dook in de sector met een one size-exemplaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mattress Firm komt met one-size matras Tulo
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.