Twinkle | Digital Commerce

Zalando’s stylisten kleden Nederlandse shoppers

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:15

Zalando introduceert zijn personal shopping service Zalon nu ook in Nederland. Consumenten in ons land kunnen een beroep doen op een persoonlijk aangewezen stylist, die een doos vol outfits voor hem of haar opstuurt.

‘We zijn bijzonder trots dat Zalon nu ook in Nederland beschikbaar is’, aldus Ken Fontijn, country manager Benelux bij Zalando. ‘Het is fantastisch hoe we met deze dienst meerdere partijen uit de modewereld met elkaar verbinden. Met onze unieke samenwerking kunnen we echt inspelen op de wensen van onze klant. Een persoonlijke stylist wordt op deze manier voor iedereen toegankelijk.’

Stylist
Nederlandse vrouwen én mannen kunnen hun persoonlijke voorkeuren voor een kledingstijl doorgeven via een vragenlijst en foto’s van zichzelf of hun favoriete stijl uploaden. De webshopper krijgt vervolgens een eigen Zalando-stylist toegewezen, die op het lijf gesneden keuzes maakt uit het assortiment van ruim 150 duizend artikelen van meer dan 1.500 merken.

Houden of terugsturen
De stylist, met wie de adviesvrager online - via Zalon Chat - en telefonisch in contact kan treden, stuurt een doos met geselecteerde kledingitems naar de klant. Die mag zelf bepalen welke items uit de doos hij houdt; de andere kan hij kosteloos retour sturen.

Concurrenten in Nederland
Zalando wordt op de Nederlandse markt een directe concurrent van mannenservices als The Cloakroom en Outfittery, en Scottybons, een dienst voor vrouwen van ex-MS Mode Noor de Bruijn. 

Lees ook:
- Zalando-retourophaaldienst nu ook landelijk (5-10-2016)