Het Britse eve Sleep is het afgelopen halfjaar 153 procent gegroeid op internationaal niveau. De online-only matrassenshop zag de omzet van 'niet-matras'-onderdelen groeien met 500 procent; dat assortiment heeft inmiddels een aandeel van 10 procent in de totaalomzet.
Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde halfjaarresulaten van de webwinkel, die een jaar geleden naar Nederland kwam. In totaal boekte eve Sleep 11,5 miljoen pond (bijna 13 miljoen euro), tegenover 5,1 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De brutowinst nam toe met 142 procent naar zeven miljoen pond.
'Aanwezigheid uitbouwen'
'Samen met onze omzetgroei komen ook onze schaalvoordelen steeds beter naar voren; op het kostenvlak maken we steeds meer progressie, vooral met onze wat meer gevestigde Britse tak', aldus ceo Jas Bagniewski. Eve Sleep is nu actief in 15 landen, 'aanzienlijk voor op schema'. Ons land is er één van: 'We hebben ambitieuze plannen voor Nederland, en willen onze aanwezigheid graag uitbouwen', belooft eve Sleep.
Matrassenmarkt
Het is druk op de Europese matrassenmarkt: volgens eve Sleep is die inmiddels 26 miljard pond groot. Eve Sleep ontmoet er concurrenten als Matt Sleeps, dat sinds april same day in Nederland levert, en Casper, dat investeringen van grote namen veroverde en nu online-only bij het Amerikaanse Target verkoopt. Ook het Duitse Otto dook in de sector met een one size-exemplaar; recentelijk startte zelfs Corendon met een matrassenwebshop.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Eve Sleep: 'We hebben ambitieuze plannen voor Nederland'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.