Twinkle | Digital Commerce

McGregor in een nieuw jasje

2017-05-27
180101
  • 1:04

McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd. De responsive webwinkel moet de internationale ambities van de kledingketen ondersteunen, te beginnen in vijf talen. ‘Lokalisatie is het speerpunt’.

McGregor heeft sinds 2010 een webwinkel in ons land. Sinds het najaar van 2015 was de nieuwste variant in de maak. De site is gebouwd op een shoppingplatform van Demandware, met een ‘New York style brand beleving’ van Emakina. Een nieuwe ERP wordt ontwikkeld.

Kwaliteitsbeelden
De homepage bevat grote campagnebeelden, afgewisseld door video’s en foto’s van productcategorieën. ‘De artikelen komen nog beter tot hun recht doordat ze met hoogwaardige model- en detailfotografie in beeld zijn gebracht’, omschrijft de retailer de inhoud van zijn productpagina’s. ‘Optimale mogelijkheden om pasvorm, kwaliteit en materialen online te kunnen beleven.’

Lokalisatie
McGregor zet naar eigen zeggen in op lokalisatie. ‘Consumenten kunnen online inspiratie opdoen en vervolgens zelf besluiten om een artikel digitaal af te rekenen of op te halen in één van de honderd McGregor stores of duizend verkooppunten in Europa.’

Maatpakkenservice
McGregor startte in april met een maatpakkenservice in negen van zijn fysieke winkels. Voor de Personal Tailoring service kunnen klanten ook in de nieuwe website een online afspraak maken. Het pak is vier weken na het intakegesprek klaar.