Twinkle | Digital Commerce

Outfittery geeft mannen persoonlijk stijladvies via WhatsApp

2017-11-09
180101
  • 1:24

Mannenshopservice Outfittery gebruikt WhatsApp voortaan om Duitse klanten altijd en overal bij te staan in hun kledingkeuze. Mannen kunnen een beroep doen op een stylist voor dagelijkse outfits, maar ook voor kleding voor een feest.

Verschillende stylisten zijn beschikbaar voor hun klanten via de ‘WhatsApp Stylecheck’-service. De mannen spreken met hun persoonlijke stylist, die ze kan vertellen wat zij die dag het beste kunnen aantrekken en welke kledingstukken gecombineerd kunnen worden.

Efficiënt
‘Mannen houden van technologie en efficiëntie’, zegt een woordvoerder van Outfittery tegen het Duitse One to One. ‘Daarom winkelen zij steeds vaker via de mobiele telefoon. De messenger service biedt mannen snelle en efficiënte communicatie.’

Internationaal
Het is nog onbekend of Outfittery de WhatsApp-dienst ook doortrekt naar markten buiten thuisland Duitsland. Het bedrijf ontving vorig jaar een kapitaalinjectie van 13 miljoen euro voor verdere internationale expansie. Na Oostenrijk, Zwitserland en Nederland ging Outfittery het afgelopen jaar live in België, Luxemburg, Denemarken en Zweden. Ook lanceerde het een Engelstalige website.

Curated shopping
Outfittery is een Duitse curated shopping service voor mannen, die zich laat vergelijken met The Cloakroom uit ons land en met voorloper Trunk Club uit de Verenigde Staten; klanten van Outfittery kunnen zich op afstand laten helpen door personal shoppers, die op basis van hun voorkeuren outfits samenstellen en toesturen. Vervolgens kunnen de mannen zelf bepalen wat ze willen houden en de rest terugsturen.

WhatsApp in Nederland
In ons land gebruiken diverse online retailers WhatsApp als klantcontactkanaal. Wehkamp is een voorbeeld van een modewebsite waar de messenger service wordt ingezet voor stijladvies. Omoda biedt hulp in de zoektocht naar de juiste schoen.