Twinkle | Digital Commerce

Darty introduceert fysieke contactknop voor klanten

2017-05-27
200133
  • 1:44

Darty heeft een opvallende nieuwe oplossing voor klantcontact gelanceerd: Le Bouton Darty. Franse klanten kunnen voortaan thuis contact leggen met de elektronicaketen via een druk op de knop.


Wie de knop indrukt wordt binnen een minuut gebeld door een klantenservicemedewerker, is de belofte, ook ’s avonds en in het weekend. De oplossing is geboren uit de behoefte van Darty om zijn aftersales beter te organiseren. Een druk op knop voorkomt een wachtrij en het kost minder tijd dan bijvoorbeeld een terugbelverzoek doen op de smartphone.

Abonnement
De bouton connecté van Darty, net als BCC onderdeel van het Britse Darty PLC (voorheen Kesa Electricals), heeft wel zijn prijs: het apparaatje zelf kost 25 euro en een abonnement op klantcontact at your service kost 3 euro per maand. Het prijskaartje is reden waarom Franse media vraagtekens stellen bij de klantcontactoplossing. Darty’s gangbare telefonische klantenservice is immers gratis.

Op de koelkast
Darty hoopt desondanks dat klanten de magnetische button, die werkt op basis van zowel Wi-Fi als bluetooth, zullen aanschaffen en op hun koelkast zullen plakken. Anders dan andere klanten kunnen gebruikers 24/7 terecht met vragen, ook over producten die niet zijn gekocht bij Darty. Ook genieten ze dankzij de button voorrechten bij spoedreparaties.

Hieronder ziet u een video over de button van Darty:

Amazon Dash
De fysieke contactknop van Darty doet denken aan andere kleine connected devices voor consumenten. Dit voorjaar presenteerde Amazon de Dash, waarmee Amerikanen scannend en sprekend hun boodschappenlijstje kunnen vullen. De gewenste artikelen belanden via een Wi-Fi-verbinding automatisch in het virtuele boodschappenmandje van de consument, die de order via desktop of mobiel kan voltooien.

Hiku
Eerder schreef Twinkle hoe de Franse drive through supermarktketen Chronodrive gebruik gaat maken van de Hiku, een op Dash gelijkend apparaatje om thuis boodschappen mee te doen (video). Hiku is een start-up uit Silicon Valley die zijn device bij verschillende retailers onder de aandacht brengt. De Britse supermarktketen Waitrose zal de Hiku exclusief op de Britse markt gaan brengen, werd vandaag bekend.