Amazon heeft een knop ontwikkeld die consumenten op hun koelkast of wasmachine kunnen plakken en indrukken om producten online te bestellen. De Dash Button koopt bijvoorbeeld toiletpapier bij één druk op de knop.
Het lijkt een 1-aprilgrap, maar volgens The Wall Street Journal een zeer serieus Amazon-initiatief. De pure player nodigt momenteel Prime-leden uit om de Dash Button thuis te proberen. Zij plakken de knop ergens in huis en verbinden het apparaat met hun wifi-netwerk en de Amazon-app op de smartphone.
Merken
Elk aangesloten merk (als Huggies, Gillette en nog tien andere) heeft een eigen Dash Button, die de consument in kan drukken als hij te weinig van dit item in huis heeft. Op de smartphone krijgt de klant na de klik een bevestiging van de order, die hij binnen het half uur nog kan annuleren. Elk product wordt slechts één keer besteld, vijftien keer op dezelfde knop drukken is dus zinloos. Amazon bezorgt het product vervolgens thuis.
Amazon Dash
De Dash Button lijkt een geüpgrade versie van de Amazon Dash-scanner te zijn. Dit apparaat testte de retailer een jaar geleden onder een geselecteerde groep consumenten. Als een product op was, kon de consument de barcode van dit artikel met Amazon Dash scannen en de retailer direct de opdracht geven het product de volgende dag te leveren. Ook konden boodschapwensen ingesproken worden.
Carrefour
Onlangs presenteerde Carrefour ook een scanner voor in huis. Scan de lege verpakking en de ‘Connected Kitchen’ voegt het item toe aan een digitaal boodschappenlijstje. De producten op de lijst kunnen online besteld worden bij de supermarktketen.
You're kidding...... I almost forgot but it's 1st April!!